Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Σχολή Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
Το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα κορυφαία τμήματα στην Ελλάδα στον τομέα των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Παρακάτω παραθέτω μια γενική εικόνα για το πρόγραμμα σπουδών και τις επαγγελματικές προοπτικές.
Πρόγραμμα Σπουδών
Το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος περιλαμβάνει μια ποικιλία μαθημάτων που καλύπτουν τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές πτυχές της δημοσιογραφίας και των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Κάποια από τα κύρια μαθήματα είναι:
- Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία: Βασικές αρχές και θεωρίες της δημοσιογραφίας.
- Ηλεκτρονικά Μέσα και Διαδίκτυο: Κάλυψη των νέων μέσων και του διαδικτύου.
- Πρακτική Δημοσιογραφία: Συγγραφή, ρεπορτάζ, έρευνα και παραγωγή ειδήσεων.
- Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων: Θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα στη διαχείριση της επικοινωνίας.
- Δίκαιο και Δεοντολογία της Δημοσιογραφίας: Νομικές και ηθικές πτυχές της δημοσιογραφίας.
- Διεθνής Επικοινωνία: Μελέτη των παγκόσμιων τάσεων στα μέσα και τη δημοσιογραφία.
- Νέες Τεχνολογίες και Επικοινωνία: Ανάλυση του ρόλου των νέων τεχνολογιών στην επικοινωνία.
Οι φοιτητές έχουν επίσης τη δυνατότητα να επιλέξουν μαθήματα εξειδίκευσης και να συμμετάσχουν σε εργαστήρια και πρακτική άσκηση για να αποκτήσουν εμπειρία σε πραγματικά περιβάλλοντα εργασίας.
Επαγγελματικές Προοπτικές
Οι απόφοιτοι του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας έχουν πολλές επαγγελματικές δυνατότητες. Κάποια από τα πεδία στα οποία μπορούν να εργαστούν περιλαμβάνουν:
- Δημοσιογραφία: Ρεπόρτερ, συντάκτες, αρθρογράφοι, τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί παραγωγοί.
- Δημόσιες Σχέσεις: Επαγγελματίες PR, επικοινωνιακοί σύμβουλοι, διαχείριση κρίσεων.
- Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας: Διαχείριση περιεχομένου, παραγωγή ειδήσεων, διαχείριση κοινωνικών μέσων.
- Επικοινωνιακή Στρατηγική: Σχεδιασμός και εκτέλεση επικοινωνιακών καμπανιών.
- Ακαδημαϊκός Χώρος: Ερευνητές, ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτές στα μέσα μαζικής επικοινωνίας.
- Εταιρική Επικοινωνία: Εσωτερική και εξωτερική επικοινωνία σε επιχειρήσεις και οργανισμούς.
- Ψηφιακά Μέσα και Τεχνολογία: Ανάπτυξη περιεχομένου για διαδικτυακές πλατφόρμες, διαχείριση ιστοσελίδων, ανάλυση δεδομένων.
Το τμήμα αυτό παρέχει μια ισχυρή βάση γνώσεων και δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την επιτυχή σταδιοδρομία στον τομέα των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Οι επαγγελματικές προοπτικές είναι ποικίλες και οι απόφοιτοι μπορούν να προσαρμοστούν σε μια σειρά από ρόλους σε διάφορους τομείς.
Ιστοσελίδα: jour.auth.gr/
Εύδοξος: service.eudoxus.gr/public/departments/courses/2268/2023