Εισαγωγή
Το Marketing Intelligence δεν είναι νέος όρος, αλλά έχει γίνει διαδεδομένος τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη. Αντιλαμβανόμαστε ότι το μάρκετινγκ βιώνει μια τεχνική και πολιτισμική μεταστροφή. Αυτό ενισχύει τις διαφορές μεταξύ του παραδοσιακού εξερχόμενου μάρκετινγκ, που εστιάζει στην πώληση προϊόντων, και του εισερχόμενου μάρκετινγκ, που εστιάζει στην καλύτερη κατανόηση και εξυπηρέτηση των αναγκών του καταναλωτή. Αυτή η μετάβαση αντικατοπτρίζει μια σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση του μάρκετινγκ και οδηγεί σε νέες πρακτικές που βασίζονται σε δεδομένα και ανάλυση για τη λήψη αποφάσεων.
Μάρκετινγκ νοημοσύνης ως τεχνικές ψηφιακού μάρκετινγκ (digital techniques)
Οι τεχνικές ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing) μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της διορατικότητας, καθώς χρησιμοποιούν δεδομένα για να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου. Αυτή η διαδικασία ενισχύει τη σημασία του μάρκετινγκ ως μιας μεθοδικής πρακτικής, καθώς βασίζεται σε ανάλυση δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων που θα οδηγήσουν σε αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ.
Στόχοι
- Το ευρύ φάσμα των ψηφιακών πεδίων εφαρμογής σχηματίζει το πλαίσιο του ψηφιακού μάρκετινγκ και αναδεικνύει τον όρο “μάρκετινγκ νοημοσύνης” σε τεχνική πρακτική. Αυτή η εξέλιξη αναδεικνύει την ουσία της τεχνικής προσέγγισης στο μάρκετινγκ και τη σημασία της για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προκλήσεων και των ευκαιριών στον ψηφιακό κόσμο.
- Η απόδειξή πως τα μεγάλα δεδομένα (big data) και το μάρκετινγκ νοημοσύνης (marketing intelligence) έχουν ήδη γίνει πραγματικότητα και έχουν εξελιχθεί πέρα από την αρχική τους κατάσταση.
- Η ενσωμάτωση του μάρκετινγκ που βασίζεται στην αξία και την ψηφοποίηση.
Μάρκετινγκ ως κοινωνική μηχανή (social engineering)
Η τεχνολογία επιφέρει αλλαγές στο πλαίσιο και τις πρακτικές του μάρκετινγκ. Ειδικότερα, το μάρκετινγκ ως κοινωνική μηχανή τονίζει τα εξής:
- Μάρκετινγκ περιεχομένου (content marketing)
- Εισερχόμενο μάρκετινγκ (Inbound marketing/social media)
- Καινοτόμο μάρκετινγκ (innovation marketing)
- Προσαρμοσμένο μάρκετινγκ κύκλου ζωής (customized lifecycle marketing)
- Μάρκετινγκ επιδόσεων (performance marketing)
Συμπεράσματα
Η επιτυχία στο μάρκετινγκ νοημοσύνης προκύπτει από τη συνεργασία σε εσωτερικό, εταιρικό και κοινωνικό επίπεδο. Από αυτήν την οπτική γωνία, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι το μάρκετινγκ μεγάλων δεδομένων (big data) και νοημοσύνης (Intelligence) απαιτεί μια πολιτιστική προσέγγιση γνώσης σε διάφορες επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι η διαχείριση των δεδομένων και η ανάλυσή τους απαιτούν στενή συνεργασία και αλληλεπίδραση μεταξύ των εσωτερικών δομών της εταιρείας, των συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των εταιρικών εταίρων και της διασύνδεσης με την κοινωνία γενικότερα.