Η Δημοσίευση [Publication] αποτελεί το τελικό βήμα για την κατασκευή ενός ψυχομτερικού τεστ, δηλαδή μιας Κλίμακας ή ενός Ερωτηματολογίου που ασχολείται με την ψυχολογία και τις ικανότητες ενός ατόμου. Ας εξετάσουμε τα έξι στάδια δημιουργίας ενός τέτοιου τεστ:
- Σχεδιασμός ( στόχος, θεωρητικό πλαίσο, στοιχεία)
- Πιλοτική Έρευνα
- Ανάλυση Στοιχείων
- Αξιοπιστία
- Εγκυρότητα
- Στάθμιση
Διαδικασία και Στάδια Δημοσίευσης
Η δημοσίευση περνά από πέντε βασικά στάδια. Αρχικά, γίνεται ο σχεδιασμός της, περιλαμβάνοντας την προετοιμασία και τη σύνταξή της. Στη συνέχεια, ακολουθεί η υποβολή της και το άμεσο feedback. Έπειτα, υποβάλλεται δεύτερη φορά, με την οριστική δημοσίευση να αποτελεί το τελευταίο στάδιο.
- Στο στάδιο του σχεδιασμού, η προσοχή επικεντρώνεται στο περιεχόμενο που θα δημοσιευτεί, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής ιδεών (με ανατροφοδότηση, καινοτομία, ανάγκες κλπ.). Επιπλέον, είναι σημαντική η σωστή επιλογή του επιστημονικού περιοδικού όπου θα δημοσιευτεί το έργο. Το περιοδικό πρέπει να αντιστοιχεί στο περιεχόμενο και τους στόχους του δοκιμαστικού αυτού εργασίας. Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν υπόψη ηθικά, νομικά και χρονικά ζητήματα.
- Κατά την προετοιμασία, αναπτύσσεται η βασική δομή του κειμένου, προετοιμάζοντας έτσι το έδαφος για τη συνέχεια της σύνταξης.
- Κατά την αξιολόγηση, οι κριτικοί εντοπίζουν και αναδεικνύουν πιθανά σφάλματα, παραλείψεις, αλλά και θετικά στοιχεία του κειμένου. Επιπλέον, προτείνουν διορθώσεις που συμβάλλουν στη βελτίωσή του και ενισχύουν την ολοκλήρωση της δεύτερης και τελικής υποβολής της δημοσίευσης.
Σκοπός Δημοσίευσης
Η Δημοσίευση ενός τεστ, αναρτάται σε επιστημονικά περιοδικά για να:
- Ασκείται κριτική από εμπειρογνώμονες και ερευνητές με σκοπό να εντοπιστούν πιθανά λάθη.
- Επικυρώνονται οι ψυχομετρικές ιδιότητες του τεστ.
- Ενημερώνεται η επιστημονική κοινότητα σε ότι αφορά την δημιουργία του τεστ, με σκοπό την μελλοντική χρήση του σε ερευνητικές μελέτες.